Je weegschaaltje

Heel leuk hoor dat je afvalt op je weegschaal. Maar wat ben je afgevallen vetmassa, spiermassa of beide? Dat kan je helaas niet terugvinden op je huis/tuin/keukenweegschaal. Hoogstens merk je dat je favoriete broek weer lekkerder zit.

Dus of je nu een geweldige kuur doet of je eet zelf nog minimaal en opeens gezond eet. Dan snapt gekke Gerda ook wel dat je afvalt. Maar is dit dan alleen vetmassa? Nee… Helaas… Als je nog maar 500 kcal binnenkrijgt en daardoor een tekort van circa 1000 kcal creëert ga je vroeg of laat ook spiermassa inleveren.

Maar hee… je wilt toch je stofwisseling verhogen? Je spiermassa is juist een groot deel van je stofwisseling! Dus doe je er wel goed aan om je crashdieetje aan te houden? Wel eens van het jo-jo effect gehoord? Taaadaaaa lees allemaal maar eens even terug! En je bent hopelijk af van je jo-jo!

Ben je een echte jo-⁠joër? Onderneem dan de volgende stappen:
1. Zet je raam open.
2. Gooi de weegschaal eruit!
3. Zoek een diëtist, voedingsconsulent of personal trainer.
4. Verander je lifestyle.
5. Dag vetmassa!