Afvallen is zo makkelijk nog nie…

Wat moet je allemaal niet doen om op je streef gewicht (lichaamsverhouding) te komen? In de theorie heel erg makkelijk, in de praktijk verdomd moeilijk. We moeten meer verbranden dan dat er aan energie binnenkomt, of minder energie binnen laten dan dat we verbranden.
Stap 1: meten = weten
Weet je wel hoeveel kcal je daadwerkelijk binnen krijgt? En weet je hoeveel je er nodig hebt? Oftewel begin met het bijhouden van je voeding! Ja, ook je glas cola, dat ene koekje, limonade, die banaan etc… en op hoeveel kom je uit?

Stap 2: portiecontrole
Wat ik hiermee bedoel is simpel… is 5 gram pindakaas wat je heb ingevoerd daadwerkelijk wel 5 gram? Een keukenweegschaal kan je daar antwoord op geven. Nu gaan een hoop mensen zeggen nou dat vind ik wel wat overdreven… dat mag… maar hoe gaat het met afvallen? Gewoon een keer proberen en wordt bewust van wat je op je boterhammetje prakt.
En de pindakaas is slechts een voorbeeld! Was het maar 1 koekje of toch al snel 3 aan het einde van de dag? Heb je niet nog ergens een onschuldig glas limonade op die je vergeten bent?

Stap 3: beweging
Hoeveel beweging krijg je eigenlijk ├╝berhaupt per week? Doe je wel aan sport? Zoek een sport die je leuk vindt! Of ga opzoek naar een goede sportschool met opgeleid en erkend personeel. Zij kunnen je helpen met het behalen van je doel. Heb je net even iets meer nodig? Schakel dan een personal trainer in. Hij/zij kan je net dat stukje meer vertellen hoe, wat en waarom. En kan je nog waardevolle tips geven qua voeding, training etc.

Stap 4: stop met willen en start met doen!
Stop met het zoeken van excuses en start gewoon! Geen gemaar, geen gejammer! Zware mentale tijden komen er ongetwijfeld aan, blijf sterk en hou je doel voor ogen! Je krijgt waarschijnlijk een keer een terugval van een dag of zelfs een week of langer! Maar denk je dan fock it en ben je weer terug bij af? Of pak je de draad weer op?

Hulp nodig? Wij helpen je graag!